این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید

این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید

این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید !

از زمان گذشته تا به حال سنگ‌ های یکی از مصالح مهم ساختمانی به حساب می‌آید که از آنها در انواع ساختمان‌ها و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از بهترین آنها سنگ مرمریت است. سنگ مرمریت دهبید جز زیباترین سنگ‌ های مرمریت بوده و ظاهری شفاف و زیبا دارد. به صورت کلی سنگ‌ های معنوی کارایی و استفاده فراوانی دارند. در میان تمام آنها بعضی ویژگی‌ های سنگ مرمریت موجب عدم استفاده و خریداری شده است که در این مطلب در تلاشیم آنها را به شما معرفی کنیم.

سنگ مرمریت چه نوع سنگی است ؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی سنگ‌ های مرمریتی که کارایی ندارند بپردازیم، بهتر است بدانید خود سنگ مرمریت چیست؟ مرمریت یکی از سنگ‌ های دگرگونی می‌باشد که اصولا از دگرگون شدن سنگ‌‎ های آهکی به وجود می‌آید. این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و به خوبی در مقابل اسیدها آسیب پذیر می‌باشد. پس با تمام این اوصاف می‌توان مرمریت را تا یک سنگ همه چیز تمام نامید. مواد اولیه و اصلی تشکیل دهنده مرمریت به خصوص سنگ مرمریت مشکی کانی و کلسیت است که بر اثر دگرگون شدن این سنگ تشکیل می‌گردد.

مزیت سنگ‌ های مرمریت

سوالی که ممکن است برای کاربران و مصرف کنندگان این نوع سنگ به وجود آید این باشد که سنگ‌ های مرمریت چه مزیتی دارند که موجب استفاده از آنها شده است. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ظاهری زیبا

ظاهر این نوع سنگ بسیار ظریف و زیبا می‌باشد که نه تنها در محیط خانه بلکه دیگر محیط‌های تجاری هم به خوبی از آنها به کار برده شده و ظاهر آن را زیباتر می‌کند. در میان همه آنها سنگ مرمریت دهبید به خوبی زیبایی را جلوه می‌دهد.

مقرون به صرفه

در ساخت و ساز و اصولاً باید سنگ‌ هایی مورد استفاده قرار گیرند که علاوه بر مناسب بودن از نظر قیمتی ارزش ساخت را بالا ببرد و سنگ‌های مرمریت ترین ویژگی برخوردارند.

نظافت راحت و آسان

سطح سنگ‌ های مرمریت صاف و صیقلی هستند پس تمیز کردن آنها کار سختی نخواهد بود.

این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید

کدام سنگ مرمریت را نخریم

در میان تمام مزایا و ویژگی‌هایی که برای این نوع سنگ عنوان نمودیم، باید از خرید برخی از آنها اجتناب نمایید. در ادامه به صورت مختصر بیان می کنیم که چرا این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید .

مرمریت با کیفیت نامناسب

منظور از کیفیت یعنی آنکه سنگ‌ها نظر رنگ اندازه و ضخامت شرایط مطلوبی را داشته باشند و اصولاً سنگ‌ های مرمریت سطحی صیقلی دارند و از ضخامت‌ های یکنواختی هم برخوردار هستند. در صورتی که کیفیت یا ضخامت آنها ناهموار باشد ظاهرا امنیت خوبی را ایجاد نمی‌کند. به طور مثال در صورتی که ضخامت نامناسبی باشد موجب بروز حوادث در ساختمان‌ها خواهد شد. پس در خرید این نوع سنگ به خصوص سنگ مرمریت مشکی با ضخامت نامناسب دقت بیشتری شود.

مرمریت با برش‌ های نامنظم

اندازه سنگ‌ های مرمریت باید به گونه‌ای بوده که از نظر ظاهری مساوی به نظر آیند. در صورتی که برش آنها ناهموار باشد، در هنگام ساخت دوغاب سازی را با مشکل مواجه خواهد کرد. پس در خرید سنگ‌ های مرمریت برش سنگ‌ها را حتما باید مد نظر قرار داده و مرمریت با اندازه یکسان را خریداری نمایید. سطح پشت سنگ هم نباید مشبکی داشته باشد، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان در سنگ‌ های نرم مرمریت برای جلوگیری از شکستن از این مشبک‌ها استفاده می‌کنند.

مرمریت‌ های دارای لکه

سطح سنگ‌های مرمریت در نور 45 درجه باید هیچگونه لکه‌ای نداشته باشد. در صورت وجود لکه می‌توان به پایین بودن کیفیت سنگ‌ های مرمریت پی برد. این لکه‌ها به خاطر وجود یکسری ترک‌ها است که با مواد آنها را پر کرده‌اند و در صورتی که سنگ مرمریت دهبید یا هر نوع سنگ مرمریت دارای این لکه‌ها باشد برای مناطق با تردد بالا قابل استفاده نیستند.

مربوط به دوره ترک و شکاف

سطح سنگ‌ های مرمریت باید بررسی گردد که هیچگونه ترک یا  شکافی نداشته باشند. در بیشتر مواقع بر روی سنگ‌ های مرمریت مشکی شاهد ترک یا شکاف‌ های سطحی کوچک یا بزرگ هستیم. در صورتی که سنگ از ترک‌های کوچکی برخوردار باشد، می‌توان در مناطقی با تردد کمتر استفاده نمود. اما ترک‌های خیلی بزرگ دیگر کیفیت مطلوب را نداشته و قابل استفاده نخواهد بود.

مرمریت‌ های مصنوعی

سنگ‌های مرمریتی باید خریداری گردد که طبیعی باشند. سنگ‌های مصنوعی مرمریت شاید کارایی مورد نظر خود را داشته باشند، اما برای خریدارانی که مرمریت طبیعی مدنظرشان است کمی مشکل خواهد بود. برای تست کردن طبیعی بودن سنگ مرمریت می‌توانید قسمتی از سطح آن را بخراشید. اگر سنگ در برابر خراش‌ها مقاومت خوبی نشان داد، سنگ مصنوعی می‌باشد. زیرا سنگ‌های مرمریت طبیعی مقاومت خیلی کمی در برابر خراش از خود نشان می دهند.

این نوع سنگ مرمریت را هرگز خریداری نکنید

جمع بندی نهایی

همانطور که در ابتدای محتوا عنوان نمودیم مرمریت جز سنگ‌ های آهکی می‌باشد که برای دگرگونی مواد به وجود می‌آید. سنگ‌ های مرمریت در مقابل اسید آسیب‌پذیر هستند و در صورتی که با مجاورت تغییرات آب و هوایی قرار گیرد. ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند. پس هنگام خرید حتما موارد و نکات بالا دقت داشته باشید تا مرمریت‌های مناسب و مطلوبی را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *