سنگ ترامیت

خرید عمده سنگ ترامیت لایم استون

سنگ ترامیت زیر شاخه ی سنگ های تراورتن و مرمریت است. این سنگ رسوبی و آهکی است. جنس ماسه ای و رسی آن در معرض فشار و دمای زیادی قرار نگرفته است و همین باعث می شود درصد آهک آن نسبت به سنگ تراورتن بالاتر باشد و نرمی آن نیز بیشتر است. به دلیل جذب آب سریع و وزن بالایی که دارد بهتر است از آن در مکان هایی که آب و رطوبت زیاد است مانند، استخر و سرویس بهداشتی استفاده نشود. شفافیت و ساب پذیری ترامیت نیز بسیار پایین است. روشنی و یکدستی بی نظیر باعث می شود عده ای آن را با سنگ های مرغوب دیگر اشتباه بگیرند. برای مکان هایی که یکدستی پروژه مورد نظر است و مقرون به صرفه بودن سنگ نیز اهمیت زیادی دارد از ترامیت استفاده می شود. رنگ روشن این سنگ در تماس با مواد اسیدی بسیار کدر می شود و بهتر است در مکان هایی که آلودگی زیادی دارد استفاده نشود. مناطق بارانی و شهرهای آلوده برای نصب ترامیت اصلا گزینه ی مناسبی نیستند. خرید عمده سنگ ترامیت در پروژه های ساخت و ساز و استفاده از آن باعث جلب رضایت مشتریان شده است.

فروش سنگ ترامیت

فروش سنگ ترامیت با استقبال معماران و مهندسان رو به رو شده است و این به دلیل هزینه ی مناسبی است که این سنگ دارد. کیفیت این سنگ ها حتی با رگه های کم نیز زیاد است و سورت بندی های مختلفی دارد. نحوه ی فرآوری این سنگ و درجه ی کیفیت آن در تعیین قیمت فروش سنگ ترامیت بسیار موثر است. این سنگ رسوبی بیشتر برای نمای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. ترامیت نسبت به دیگر سنگ های مرمریت وزن کمتری دارد. این سنگ ترکیبی از سنگ تراورتن و مرمریت است.

قیمت سنگ ترامیت

سنگ ترامیت و لایم استون درجه بندی های مختلفی از نظر کیفیت و قیمت دارند. عوامل بسیاری بر قیمت تمام شده این سنگ که برای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر گذار است. سنگ ها بر اساس ابعادی که دارند قیمت بندی می شوند و اصولا سنگ هایی با ابعاد بزرگ گران تر هستند. بعضی از سنگ ها در دوره های مختلف ساخت و ساز میزان مقاومت بیشتری از خود نشان دادند مانند سنگ ترامیت بوکان که به دلیل کیفیت معروف تر از انواع دیگر است. در هنگام خرید مدل های مختلف سنگ برای ساخت و ساز مهمترین الویت باید استحکام مواد ساختمانی به خصوص سنگ ها باشد. سنگ تراورتن بسیار مقاوم بوده و برای بیشتر نماهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی ظاهری سنگ ترامیت و لایم استون

رنگ سنگ ترامیت روشن است و رنگ های کرم و سفید آن در بازار سنگ عرضه می شود. ظاهر این سنگ با تراورتن بسیار شبیه است و ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند. یکدستی و روشنی سنگ ترامیت بوکان آن را به یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین سنگ های ترامیت تبدیل کرده است. این سنگ هیچ گونه رگه ای ندارد و کاملا یکدست است. سورت بندی این سنگ با توجه به رگه های روی آن است و استقبال زیاد از این سنگ ها باعث فراوانی آن در بازار شده است. بهتر است قبل از استفاده از این سنگ ها با کارشناسان فروش که تجربه و مهارت بالایی دارند مشورت کنید و شرایط ساختمان خود را برای خرید سنگ در نظر بگیرید.

کاربرد سنگ ترامیت

برای فضای داخلی ساختمان از سنگ ترامیت استفاده می شود. پارکینگ، نورگیر، راه پله، دیوار و غیره برای نصب این سنگ بسیار مناسب است. مقاومت و استحکام این سنگ باعث شده برای کفپوش نیز از آن استفاده شود. برای جذابیت دیواره های کنار ساختمان نیز از ترامیت استفاده می کنند. برای خرید این سنگ و زیباتر کردن نمای داخلی برای استفاده از آن بهتر است به مراکز معتبر فروش مراجعه کنید و از افراد با تجربه مشورت بگیرید. استحکام مهم ترین نشانه های مرغوبیت مصالح ساختمانی است و سنگ ترامیت از این استحکام برخوردار است.

انواع سنگ ترامیت

سنگ های ترامیت تنوع زیادی دارند و بر اساس معادنی که این سنگ ها را استخراج می کنند نامگذاری می شوند. معادن سمیرم، بوکان و میاندوآب سنگ ترامیت مرغوب را روانه ی بازار مصالح سنگی ساختمان می کنند. سنگ بوکان به دلیل یکدستی و نداشتن رگه از جمله محبوب ترین سنگ های موجود در بازار است. شباهت آن به سنگ تراورتن باعث شده است از این سنگ، حتی با قیمت زیادی که نسبت به دیگر سنگ های ترامیت دارد دارد، استقبال بیشتری شود.

سنگ ترامیت بوکان

سنگ ترامیت بوکان سفید و روشن است. خلل و فرج های این سنگ ظاهری شبیه به سنگ تراورتن به آن بخشیده است. قیمت مناسب این سنگ باعث شده است ساختمان سازان زیادی آن را به جای تراورتن های سفید عباس آباد و یا آتشکوه استفاده کنند. نمای درونی و در بعضی از ساختمان ها نمای بیرونی با استفاده از این سنگ زیبایی به خصوصی دارد. معدن سنگ بوکان در شهر آذربایجان غربی است و هزاران تن سنگ با سورت های مختلف از این مکان استخراج می شود.

نصب سنگ ترامیت

سنگ ترامیت و یا لایم استون به دلیل روشنی زیادی که دارند در مناطقی که آلودگی و باران در آن بیشتر باشد نصب نمی شوند. در صورتی که در هنگام نصب نکاتی را رعایت کنیم به راحتی می توان از این کدر شدن سنگ کم کرد و تمهیداتی را برای جلوگیری از کثیف شدن آن در نظر گرفت. وسیله ای که سنگ ترامیت با آن حمل می شود باید تمیز باشد و از پاشیدن سیمان سفید کف این وسیله خودداری شود. جذب بالای این سنگ باعث لکه شدن آن می شود و در هنگام برش به علت شکنندگی ای که دارد ممکن است به راحتی ترک بردارد و در صورت شکستگی باید چسب خورده شود. در هنگام نصب این سنگ باید مراقبت های لازم به عمل بیاید و از افراد ماهر برای این کار کمک گرفت.