سنگ مرمریت اصفهان

خرید عمده سنگ مرمر

یکی از زیباترین سنگ های تزئینی با ویژگی های منحصر به فرد سنگ گلدن بلک اصفهان است که برای صنایع و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمریت در گروه سنگ های آهکی قرار می گیرد. مقاومت و وزن زیاد این سنگ آن را برای مستحکم سازی ساختمان مورد استفاده قرار داده است. این سنگ علاوه بر زیبایی دارای تنوع در طرح و رنگ است. معادن سنگی ایران پتانسیل زیادی برای استخراج انواع سنگ های ساختمانی دارد. طرحی که بر روی سنگ های مرمریت است به گل پنبه ای معروف است. برای پروژه های ساختمانی سنگ مرمر به صورت عمده به فروش می رسد. خرید این سنگ باعث اطمینان از مقاومت ساختمان و زیبایی آن می شود.

فروش سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از مصنوعات سنگی رایج در ساختمان سازی است. این سنگ برای قسمت های مختلف ساختمان مانند، پوشش کف آسانسور، درست کردن گلدان های سنگی، شومینه، مجسمه، جلو مبلی و …مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از سنگ های مرمری دارای طرح های متنوع و رگه  و موج هایی است که زیبایی خاصی به آن می بخشند. سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن از وزن کم تری برخوردار است. فروش سنگ مرمر در کارخانه هایی که استاندارهای لازم را برای عرضه محصولات خود رعایت می کنند باعث آسودگی خاطر مشتریان می شود. به دلیل ابتکاراتی که برای استفاده از این سنگ در دکوراسیون های داخلی ایجاد شده است طرح های متنوعی بر روی آن اعمال می شود و باعث استفاده ی بیشتر از آن در سال های اخیر شده است.

کاربردهای سنگ مرمر

کاربرد سنگ مرمر در ساختمان سازی بسیار زیاد است. در معماری و مجسمه سازی نیز برای تزئین از سنگ مرمر استفاده می کنند. از این سنگ برای مصارف صنعتی نیز استفاده می شود زیرا خاصیت شیمیایی مطلوبی برای صنایع مختلف دارد. در بناهای تاریخی از سنگ مرمر برای ساختن مجسمه ها و گلدان های تزئینی استفاده می شد. مات بودن این سنگ باعث درخشش نور بر روی آن و زیباتر شدن بنا می شود. به دلیل پر کنندگی سنگ مرمر نسبت به آهک، برای پوشاندن درزها نیز از این سنگ استفاده می شود. از سنگ های مرمر سفید برای تولید پودر سنگ به عنوان رنگ دادن به ساختمان، پر کننده و رنگدانه ی کاغذ استفاده می کنند.

کیفیت سنگ های مرمر

سنگ های مرمر از جمله سنگ های پر فروش به حساب می آید. این سنگ ها برای ساختمان هایی که در شرایط آب و هوایی ملایم هستند بیشترین کاربرد را دارد. سنگ های مرمر کیفیت های متفاوتی دارند. کیفیت آن ها بستگی به، مقاومت سایشی، ضریب جذب آب، تخلخل و مقاومت خمشی دارد. انتخاب ضخامت مناسب برای این سنگ ها اهمیت زیادی دارد. در صورت که ضخامت ساختمان برای شرایط کلی آن مناسب نباشد امکان ایجاد شکستگی و ترک خوردگی برای آن وجود دارد.

مقاومت سنگ مرمر

ترکیب کربناته در سنگ مرمر باعث مقاومت بالای آن شده است. در صورتی که سنگ بافت خوبی داشته باشد در اکثر مواقع جذب آب و تخلخل در آن کم است. کربناته بودن این سنگ مقاومت آن را در برابر مواد اسیدی را کم می کند. سطحی بودن خراش های ایجاد شده بر روی این سنگ باعث می شود با یک پولیش سطحی بتوان آن را دوباره به صورت سطح صاف درآورد. ترک های مختلف در سنگ مرمر مقاومت آن را نسبت به دیگر سنگ ها کمتر کرده است. ولی دوام در این سنگ در بناهای تاریخی نشان از ماندگاری بالای آن دارد.

معایب سنگ مرمریت

سنگ های مرمر سطح براق و ساب خورده ای دارد. این سنگ ها با قرار گرفتن در معرض رطوبت به طور مدام دچار خوردگی و فرسایش می شوند. اغلب سنگ های مرمر به طور تزئینی برای پوشش کف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها نیاز به مراقبت دارند زیرا با کشیدن اشیاء تیز بر روی آن ها دچار خش افتادگی می شوند و در بیشتر موارد نیز یخ زدگی سنگ باعث ایجاد ترک می کند. وجود باران های اسیدی و یا در معرض این مواد قرار گرفتن باعث خوردگی سنگ می شود.

مزایای سنگ مرمریت

سنگ مرمر را به دلیل تنوع در شکل و رنگ بسیار مورد استفاده قرار می دهند این سنگ یکی از مواد تزئینی برای ساختمان است. در ساختمان های قدیمی و جدید مرمر را به صورت طرح بندی و تراش داده شده و یا ساده با رگه های رنگی برای زیبایی ساختمان استفاده می کنند. برای پوشش کف و دیوارها بهترین انتخاب مرمر است زیرا علاوه بر زیبایی باعث مقاومت ساختمان نیز می شود. این سنگ نسبت به مدل های دیگر سطح یکنواخت و مسطح تری دارد. مرمر از معادن داخل ایران با قیمتی مناسب استخراج می شود و جزء معادن ملی است. این سنگ در برابر شرایط قلیایی مقاومت خوبی از خود بروز می دهد.

فرایند تولید مرمر

امروزه به دلیل پیشرفته شدن کارخانه ها و افزایش وسایل پیشرفته سنگ مرمر در طرح ها و رنگ های مختلف به صورت قطعه شده در دسترس مشتریان قرار گرفته است. استخراج بالای مواد معدنی در سال های اخیر به دلیل افزایش چشمگیر تجهیزات باعث به صرف شدن این محصول شده است. در گذشته در خانه های اشرافی از این سنگ برای تزئین و کف پوش و دیوار پوش استفاده می شد ولی در سال های اخیر رشد چشمگیر تکنولوژی باعث در دسترس قرار گرفتن این سنگ برای عموم مردم شده است. این سنگ بعد از استخراج به کارخانه ها منتقل می شود و در قطعات و ابعاد مختلفی برای استفاده ی مشتریان آماده می شود.