تهاتر سنگ با ملک یا خودرو

تهاتر سنگ با ملک یا خودرو

در بسیاری از معاملات رایج بین افراد گاهی بجای پرداخت  وجه نقد در ازای کالایی ، شاهد معاوضه ی دوکالای متفاوت با یکدیگر بوده ایم . همانطور که میدانیم در قدیم معاملات به علت نبود وجوهات ارزی در بین مردم به شکل دیگری انجام میشد بعبارتی مردم برای رفع نیازهای اولیه ی خود اجناس و دارایی یا هرچه دراختیار داشتند که قابل معاوضه بود را با کالایی دیگر واز شخص دیگرداد و ستد میکردند و اینگونه بود که قدرت خریدشان بستگی به مقدار و نوع و ارزش کالایشان بود.امروزه با توجه به گذشت زمان و پیشرفت جوامع در اقتصاد با این وجود، گاهی مواقع بعلت شرایط نا مساعد اقتصادی نقدینگی در ارز کاهش پیدا می کند و این معاملات کم و بیش انجام میشود

نا گفته نماند اکنون انجام این معاملات بیشتر در تبادل دارایی های با ارزش صورت میگیرد.از نمونه ی این  معاملات  میتوان به معامله ی تهاتری  ملکی و یا خودرو اشاره کرد حال میخواهیم اطلاعات بیشتری در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه شوید.

معامله ی تهاتری چیست

درابتدا لازم است توضیح کوتاهی درباره ی معامله ی تهاتر بدهیم. تهاتردر معنای لغوی به یکسانی و برابری یا تساوی گفته میشود.تهاتر یک نوع معامله از بین معاملات رایج در بین افراد جامعه می باشد که در آن کالایی با کالای دیگر با داشتن ارزش یکسان معاوضه میشود.این معاملات همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم وقتی انجام می پذیرد که با کمبود وجه نقد مواجه باشیم و فرد برای تامین نیاز خود روی به این نوع معامله یاخرید میکند. یکی ازکالاها یا بهتراست بگوییم دارایی قابل معاوضه تهاتر سنگ، سنگ مرمریت لاشتر با ملک یا خودرو است که امروزه تبادل این ها بیشتردر بین افراد انجام میشود تا  بین اجناس کم ارزش یا کالاهایی از جمله پوشاک و خوراک . در ادامه  بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تهاترسنگ با ساختمان یا ملک

در این مطلب قصد داریم چگونگی تهاتر سنگ با ملک را توضیح دهیم. حالاکه بصورت کامل در باره ی این نوع معامله اطلاع پیدا کردید لازم به ذکر است که بدانید بیشترین استفاده از این معامله در امور ساختمانی میباشد، گاهی صاحبان یک پروژه ی ساختمانی  به هنگام ساخت آن با کمبودمصالح همچنین  بودجه مواجه میشوند که تنها راه برای حل این مسئله اینست که در ازای دریافت مصالح موردنیاز بخشی از ملک خود را معاوضه کنند. یکی از این موارد قابل معاضه سنگ میباشد که بخاطرقیمت و کاربرد زیادش در نمای بیرونی و درونی ساختمان مشمول هزینه های زیاد است . صاحبان پروژه به ازای تامین این مصالح اقدام به تهاتر سنگ، سنگ مرمریت اسپایدر میکنند.سنگهای گران قیمتی از جمله سنگ مرمریت گلدن بلک، سنگ مرمریت مشکی در صورت استفاده به میزان زیاد در ساختمان وبالا رفتن هزینه ی آن  برای معاوضه با یک خودرو یا ملک ارزشی برابر پیدا میکنند برای همین میتوتنند صورت دیگر یه معامله باشند.

تهاتر سنگ با خودرو

یکی دیگر از صورتهای معامله تهاتری در مقابل سنگ ، خودرو میباشد که آن هم دوباره به بحث ساختمانی برمیگردد.اینبار صاحبان ساختمان بجای معاوضه ی بخشی از ملک به میزان ارزش سنگ مورد نیاز در پروژه ی خود ، خودروی خود را صورت معامله قرار میدهند. در اینجا خودروی مورد نظر ارزیابی میشود و به نسبت ارزش آن سنگ ، سنگ مرمریت  لاشتر دریافت میکنند. بد نیست اشاره ای کنیم به بعضی از سنگفروشان که خود اقدام به معاملات تهاتری می کنند بطور مثال در آگهی ها اعلام میکنند در قبال دریافت ملک یا هر دارایی دیگر با چنین ارزشی حاضر به تهاتر میباشیم . این معامله با توافق طرفین صورت میگیرد و برای هر دو طرف سودمند میباشد. سنگ فروشان بیشترین سنگهای با ارزشی که مورد معاوضه قرار میدهند سنگ مرمریت اسپایدر و سنگ مرمریت دهبید میباشد.

تهاتر در انواع مختلف

در اینجا میخواهیم به چند صورت از معامله ی تهاتری بپردازیم از جمله تهاتر قهری ، تهاتر قضایی، تهاتر قراردادی.

در تهاتر قهری معامله بصورتی انجام می پذیرد که کالا با کالا معاوضه میشود اما اختیار و اراده ی هر دو طرف معامله در انجام آن دخیل نیست .

تهاتر قضایی وقتی معامله ای به شکل تهاترانجام بگیرد و در این معامله دو طرف دچار اختلاف و مشکل شوند و قادر به حل آن نباشند با ارجاع مسئله ی  خود به مراجع قضایی ،رای تهاتر دادگاه را دریاف میکنند و نسبت به آن اقدام می کنند.

تهاتر قردادی هم نوعی تهاتر میباشد که در آن طرفین با اراده و اختیار خود تصمیم به فروش کالا یا ملک و دارایی خود می کنند در واقع در این نوع  معامله اراده و خواست طرفین دخیل میباشد.

نوعی دیگر از تهاتر ، تهاتر ابقاعی میباشد که در این معامله شرایط برای انجام این معامله وجود ندارد اما به اراده و خواست یکی از طرفین این شرایط مهیا میشودو انجام می گیرد.

مزایای تهاتر ساختمان

این نوع معامله مزیت هایی هم به همراه دارد که میتواند در اقتصاد یک جامعه نقش مثبت و بسزایی داشته باشد

از جمله مزیت های آن  :

معاملات تهاتری در امر ساخت و ساز باعث ایجاد رونق در پروژه های ساختمان سازی میشود به این علت که فروش آنها زودتر انجام میشود و صاحبان ملک اقدام به شروع پروژه ای جدید میشوند.

تهاتر همچنین باعث میشود سازندگان بدون هیچ دغدغه ای بابت افزایش تورم در قیمت مصالح و سنگ مرمریت گلدن بلک به ساخت وساز پروژه ی خود بپردازند

پروژه های جدید ساختمانی میتواند خود باعث اشتغال زایی شود و کسب و کار دیگر مشاغل مربوطه را رونق بدهد.

تهاتر همچنین موجب صرفه جویی در وجوه نقد همچنین صرفه جویی دروقت و زمان میشود

دیگر مزیت تهاتر ایجاد رونق بازار ساخت و ساز ومسکن بدلیل افزایش قدرت خرید وتقاضا از سوی خریداران

همچنین معاملات تهاتری از رکود بازار جلوگیری می کند به این صورت که با خرید مصالح  و بکار گیری مشاغل مربوطه ی دیگربه چرخه ی اقتصادی کمک میکند این روند بصورت زنجیر وار برای تمام افراد سودمند میباشد.

 سخن پایانی

معاملات تهاتری با در نظر گرفتن ارزش پایاپای کالا ها و خدمات انجام می گیرد این معامله بر اساس تصمیم و خواست و اراده ی  طرفین معامله  وبا بهره مندی از سودی یکسان انجام می پذیرد که در اینصورت  دارای ارزش می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *