راهنمای خرید سنگ ساختمانی

مقدمه

گروه تولید پاراکس کارخانه سنگ لاشتر اصفهان در عرصه ی ساختمان سازی به عنوان تولید کننده فعالیت کرده و بهترین سنگ های ساختمانی را مانند تراورتن، مرمریت لاشتر، گرانیت، اسلب و دیگر انواع سنگ های مورد نیاز برای ساختمان را با بهترین قیمت روانه ی بازار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی خرید انواع سنگ می توانید به بخش های مورد نظر در سایت مراجعه کنید.

به دلیل اهمیتی که سنگ به عنوان یک متریال مهم دارد تعداد زیادی از کارخانه ها به فرآوری این محصول می پردازند. در صورت انتخاب سنگ مناسب ساختمان امکان ایجاد مشکلاتی از قبیل ریزش سنگ و از بین رفتن قسمتی از طراحی نمای ساختمان وجود ندارد. برای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان باید به مواردی توجه شود که باعث رفع نیاز ساختمان ها در مناطق مختلف آب و هوایی می شود. توجه به سبک ساختمان و نوع نما و انتخاب ضخامت نما با توجه به شرایط کلی ساختمان از دیگر مواردی است که باید در انتخاب بهترین سنگ رعایت شود. از دیگر نکات مورد توجه بودجه ای است که باید صرف شود و برای خرید انواع سنگ ها با توجه به مقاومت و ویژگی هایی که دارد بودجه های مختلفی در نظر گرفته می شود.

ویژگی های سنگ مناسب نما ساختمان

برای خرید سنگ ساختمان باید به این نکته توجه کرد که نمای ساختمان کار پرهزینه ای است و به همین دلیل باید در انتخاب سنگ دقت کرد. سنگ ها باید مقاومت فشاری خوبی داشته باشند و در صورت بروز هر گونه مشکل در مرحله ی ساخت و استفاده از نما به سرعت دچار مشکلاتی از قبیل زدگی نشوند. حداقل فشاری که سنگ می تواند تحمل کند 300 کیلوگرم است و این فشار نباید بیشتر باشد.

یکی دیگر از مزایای سنگ جذب آب و رطوبت است. بافت سنگ ها دارای حفره ها و رگه هایی است که در مدت زمان طولانی شکل گرفته است. این ویژگی سنگ باعث کم شدن مقاومت فشاری آن می شود. تخلخل موجود در انواع سنگ باعث می شود آب در درون آن نفوذ نکند. در زمان استخراج سنگ از معدن با پودر سنگ، رزین و چسب سطح سنگ را پوشانده و ساب می زنند. راهی جز این برای پر کردن حفره های سنگ وجود ندارد و با پر کردن حفره ها از این طریق می توان به سادگی از نفوذ آب باران و برف به خصوص در سنگ های مورد استفاده در نمای بیرونی جلوگیری کرد. در سال های اخیر پوشش های نانو راهی برای رفع مشکلاتی است که سنگ ها در نمای بیرونی دارند. برای جلوگیری از جذب آب در دو نوبت از پوشش نانو استفاده می شود. استفاده از مواد نانو از 4 الی 5 سال تاثیر دارد و بعد از آن باید دوباره برای اعمال مواد نانو در نمای ساختمان اقدام کرد.

انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ های مختلفی برای نما مورد استفاده قرار می گیرد که انتخاب هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای انواع نماهای داخلی با طراحی های متفاوت انتخاب می شوند. ویژگی های سنگ های تراورتن چسبندگی، مقاومت در برابر سرما، تنوع رنگی، عایق صوتی و مقاومت در برابر انقباض و انبساط است.

سنگ گرانیت اصفهان برای نمای خارجی به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارند مناسب می باشند. ساب پذیری، مقاومت در برابر رطوبت و آب و رنگ بندی از مزایای گرانیت است.

سنگ های چینی برای نما نسبت به گرانیت چسبندگی بیشتری دارند و به دلیل رنگ بندی سفید و روشن و دوام کافی مورد استفاده قرار می گیرند. نفوذ مقدار ناچیزی از آب از دلایل مناسب بودن این سنگ برای نمای بیرونی است.

سنگ مرمریت در برابر سایش مقاومت خوبی دارد و عمر مفید آن بسیار زیاد است. طرح های متنوع و زیبا و رطوبت کم از ویژگی های این سنگ محسوب می شود.

نکاتی در زمان خرید سنگ

برای کارخانه سنگ گرانیت سنگ های ساختمانی از معادن مختلفی استخراج می شوند. هر کدام از سنگ های طبیعی ویژگی های منحصر به فردی دارند و با توجه به نیاز ساختمان ها انتخاب می شوند. فرآوری های انجام شده بر روی این سنگ ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. در سنگ هایی مانند مرمریت وجود رگه های بیشتر باعث زیبایی بخشیدن به نمای بیرونی می شود و برای سنگ هایی مانند تراورتن وجود رگه های بیشتر نشان از استقامت پایین تر سنگ دارد. وجود غده در برخی از سنگ ها نشانه ی مشکلات در سنگ است و برای سنگ هایی مانند گرانیت نشان از زیبایی آن دارد.

در شرایطی که ظاهر سنگ به خوبی ساب خورده و صیقلی شده باشد برای استفاده در نمای ساختمان مناسب است. وجود برآمدگی و خوردگی از مشکلاتی است که باعث ایجاد مشکلاتی در نمای داخلی و خارجی شده و از عیوب سنگ به حساب می آید. استفاده از رزین در ساب سنگ نیز می تواند تاثیر مثبتی در قیمت نهایی آن داشته باشد. رزین های اپوکسی، پلی استر و دیگر انواع رزین برای این منظور مناسب است.

برخی از سنگ های صافی که بافت نرم تری داشته باشند نیاز به توری دارند. انواع سنگ های مرمر و مرمریت به دلیل مقاومت بیشتر نیاز به استفاده از توری در پشت آن دارد. استفاده از سنگ مرمریت در نمای ساختمان معمول نیست ولی برای افزایش استحکام می توان از توری برای پشت این سنگ استفاده کرد و آن را در پشت نما کار گذاشت.

استفاده از ابعاد 40 در 40 برای سنگ تایل معمول است. طول و عرض این سنگ باید 40 باشد. برای کار گذاشتن سنگ در نما توجه به قد آن نیز ضروری است و نباید کمتر از 60 سانتی متر باشد. 60 الی 80 سانتی متر در هر پلاک سنگ باعث رعایت استاندارد در کار گذاشتن آن می شود.

نتیجه گیری

سنگ مناسب برای نمای ساختمان باید با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی و همچنین میزان نفوذ پذیری پایین آب انتخاب شود. برای انتخاب هر کدام از سنگ ها برای نمای ساختمان می توانید با متخصصان مجموعه ی پاراکس تماس گرفته و درباره ی بهترین انتخاب خود با آن ها مشورت کنید. اغلب ساختمان سازان کارخانه سنگ تراورتن اصفهان را برای تهیه ی سنگ مناسب نما انتخاب می کنند. برای انتخاب سنگ مناسب نمای خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *