بررسی سنگ اسلب و کاربرد های آن

آشنایی با سنگ های اسلب و کاربرد های آن

سنگ ها نماد استحکام و سختی به شمار می روند. و از دیر باز برای ساخت خانه و یا سرپناه توسط مردم استفاده می شدند. سنگ ها انواع گوناگونی دارند و همین تنوع بالای آنها باعث محبوبیت آنها در بین مردم شده است. علاوه بر تنوع بالای سنگ ها و استحکام آنها سنگ ها ویژگی های دیگری نیز دارند که در میان مردم بسیار محبوب شده اند از جمله آنها می توان به زیبایی بی بدیل آنها اشاره کرد. به طوریکه اگر این سنگ هارا برای نمای ساختمانی و یا دکوراسیون داخلی منزل به کار ببرید شاهد تفاوت و تغییر آن به وضوح خواهید شد. سنگ ها به دلیل کاربرد هایی که دارند در انواع مختلفی عرضه می شوند که از انواع آنها می توان به سنگ اسلب اشاره کرد، از این رو، پاراکس استون به عنوان برترین کارخانه سنگ تراورتن به بررسی سنگ اسلب می پردازد و نکاتی را در رابطه با ویژگی ها و کاربرد های آن ارائه می کند.

سنگ اسلب چیست ؟

برای بررسی سنگ اسلب و برای اینکه به مفهوم آن پی ببریم ابتدا شما را با واژه اسلب آشنا می کنیم. اسلب در واقع به معنای قطعه و ورقه می باشد. سنگ اسلب از جمه مصالحی است که در صنعت بسیار پر کاربرد می باشد در واقع سنگ اسلب به دلیل ویژگی هایی که دارد می تواند به عنوان انتخابی مطلوب برای قسمت های مختلف ساختمان در نظر گرفته شود وبر زیبایی و استحکام آنها بیافزاید.

کارخانه های مختلفی نظیر پاراکس استون اصفهان اقدام به تولید چنین سنگ هایی می کنند به طوریکه سنگ های مختلفی نظیر سنگ گرانیت اصفهان ، سنگ مرمر، کوارتز و همچنین تراورتن و… بعد از استخراج از معدن و انتقال به کارخانه به وسلیه دستگاهی به نام اره بر یا اسلب بر، برش داده می شوند و در نهایت اسلب سنگ های مختلف را معمولا با ضخامت 2 سانتی متر تولید می کنند. این سنگ های اسلب نسبت به نوع دیگر سنگ ها همچون طولی، تایل و … ابعاد بزرگتری دارند و به دلیل حساس بودن مراحل تولید و حمل و نقل آنها از قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشند. اما در نهایت استفاده از آنها مزایای قابل توجهی دارد و در نمای ساختمانی بسیار موثر می باشد.

سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ های اسلب دارای ویژگی های قابل تاملی می باشد به همین دلیل بسیاری تمایل به استفاده از آن دارند به دلیل اینکه سنگ های اسلب دارای آپشن های متفاوتی است که می تواند هر کسی را به انتخاب آن وسوه کند برای مثال شما می توانید از سنگ اسلب استفاده کنید و از قابلیت نورپردازی آن بهره مند شوید. علاوه بر آن شما می توانید انتخابی اطمینانی داشته باشید به دلیل اینکه این سنگ توسط دستگاه های برش به دقت بالایی برش داده می شوند لذا از کیفیت بالایی برخوردارند و تمیزی برش آنها قابل مشاهده است.

ازدیگر ویژگی های سنگ اسلب  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهری زیبا و چشم نواز
  • استحکام و مقاومت بالا
  • طول عمر و کارایی بالا
  • مقاوم در برابر خط و خراش
  • مقاوم در برابر ضربه و شکستگی

بیشتر بخوانید: انواع سنگ های مشکی ساختمانی

موارد استفاده از سنگ اسلب چیست؟

 بررسی سنگ اسلب نشان می دهد که این سنگ، مانند دیگر سنگ های ساختمانی کاربرد های گسترده ای دارد، که همین امر استفاده از آن را جهت مصارف گوناگونی بهینه ساخته است. سنگ اسلب به دلیل ویژگی هایی که قبل تر به آن اشاره کردیم دارای برای موارد مختلفی استفاده می شود، برای مثال:

  • استفاده از سنگ اسلب برای کف پوش در سالن های مختلف،مراکز تجاری، لابی های هتل و ….
  • کاربرد های مختلف آن برای نمای خارجی و نماکاری ساختمان های مختلف
  • استفاده از سنگ اسلب برای دیوار ها و نمای داخلی
  • استفاده از سنگ های اسلب جهت آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی، حمام و …
  • از سنگ اسلب م توان همچنین در موارد مختلفی نظیر روکش کابینت، جزیره ، میز و … نیز استفاده نمود.
  • برای روشویی و همچنین شومینه و … کاربرد دارد.
  • استفاده از آن برای استخر ها و نمای آن

تاثیر سنگ اسلب بر دکوراسیون داخلی

استفاده از سنگ اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی باعث افزایش جذابیت آن می شود و نمای خانه را به طور چشمگیری جذاب تر می کند. شما می توانید بسته به سلیقه خودتان و نوع چیدمان دکوراسیون تان از انواع سنگ اسلب برای میز ها، دیوار داخلی و تزئینات مختلف استفاده نمود. علاوه بر آن می توان از سنگ اسلب برای تابلو های تزئینی بهره برد و در نتیجه تاثیرات شگرف آن را مشاهده کرد. این سنگ ها تنوع بالایی را در رنگ و طرح دارند بنابراین می توان از آنها در بخش های مختلف نظیر حمام و یا آشپزخانه استفاده کرد  و سبک جدیدی را در دکور خود رقم زد. در آشپزخانه و برای کابینت ها استفاده از نگ های مختلف سنگ اسلب به ویژه رنگ سفید آن به جذابیت بصری محیط کمک شایانی می کند البته استفاده از رنگ های دیگر نیز تاثیرات به خصوص خود را دارند.

استفاده از سنگ اسلب در دکوراسیون داخلی

طرح های جذاب سنگ اسلب

برای سنگ های اسلب دو طرح به نام های بوک مچ و یا فورمچ وجود دارد، این طرح هارا می توان بر روی سنگ های اسلب ایجاد کرد. طرح بوک مچ به معنای هماهنگی دو برش سنگ مانند کتاب است که در کنار یکدیگر قرار دارند و دارای تقارن می باشندو در حالی که طرح فورمچ به طرحی گفته میشود که از بالا و پایین یعنی هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی دارای تقارن می باشد. تمامی مراحل اجاد این طرح ها بر روی سنگ اسلب در طی فرایند برش شکل می گیرد و فرایند خاص خود را دارد.

در هنگام نصب سنگ اسلب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

پیش تر به بررسی سنگ اسلب پرداختیم و با آن بیشتر آشنا شدیم، یکی از موارد مهم در رابطه با این سنگ نکات مربوط به استفاده و نصب آن می باشد. برای مثال این سنگ هارا حتما بسته به نوع فضایی که می خواهید در آن اسلب کار شود و یا محیط و دکوراسیون خود انتخاب کنید. حتما از متخصصان دراین زمینه کمک بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید و برای نصب آن هم با کمک افراد حرفه ای این کار را انجام دهید. برای مثال چنانچه در این زمینه نیاز به مشورت و راهنمایی داشتید می توانید از پاراکس استون کمک بگیرید که فعالیتی تخصصی در زمینه انواع سنگ ها در اصفهان دارد. و خدمات خود را می تواند به سراسر کشور ارائه دهد. این مجموعه علاوه بر سنگ اسلب در زمینه سنگ هایی دیگری نیز در اصفهان، همچون سنگ لاشتر محمود آباد ، فعالیت دارد و می تواند راهنمایی های خوبی را به شما ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *